Ofte stillede spørgsmål

Ja!
Når vi indgår en aftale, får I naturligvis en skriftlig bekræftelse på det, vi har aftalt. Det er jeres og min sikkerhed for at der er klare retningslinjer, og at der ikke opstår nogen overraskelser undervejs.

En skriftlig aftale med mig indeholder helt kort:

  • Hvem er I og hvem er jeg?
  • Hvad har vi aftalt og i hvilket tidsrum?
  • Hvad skal det koste og hvordan afregnes?
  • Hvad sørger jeg for og hvad sørger I for?

Mit setup fylder ca. 3 x 3 meter og jeg bruger ca. 45 minutter på at stille op. Jeg planlægger ud fra at være klar til at spille når I går til bords.

Jeg bruger ikke mere strøm end hvad en almindelig stikkontakt kan levere.
Så længe jeg ikke skal dele gruppe med kogepladen, ovnen og vaskemaskinen samtidig, så plejer det at gå fint!

Nej – det hører til en anden generation af festmusikere. Som udgangspunkt spiller jeg stille og rolig baggrundsmusik under middagen fordi de fleste af mine kunder foretrækker det sådan. Jeg interagerer selvfølgelig med gæsterne når det virker naturligt i situationen og jeg tilpasser løbende musikken til stemningen.

Tjek gerne min YouTube-kanal, hvor der ligger masser af eksempler på sange, jeg spiller under en bryllupsmiddag (og til mange andre anledninger).

Ja! Jeg kan spille for til de fleste af de medbragte festsange, jeg møder. Det er meget værdsat, hvis toastmaster sørger for at jeg får en kopi af sangene i god tid, så jeg kan orientere mig om melodi osv.

  • Bamsens Fødselsdag
  • Den Er Fin Med Kompasset
  • Dengang Jeg Drog Afsted
  • De Tre Musikanter
  • Der Bor En Bager
  • Der Sad To Katte På Et Bord
  • Du Er Min Øjesten
  • En Elefant Kom Marcherende
  • En Glad Lille Cowboy
  • Fy Fy Skamme
  • Hammer Hammer Fedt
  • Happy Birthday
  • I Dag Er Det Oles Fødselsdag
  • I En Kælder Sort Som Kul
  • I En Skov En Hytte Lå
  • I Skoven Skulle Være Gilde
  • Katinka Katinka
  • Livstræet
  • Mariehønen Evigglad
  • Nu Går Våren Gennem Nyhavn
  • Papegøjen fra Amerika
  • Sømanden Will den fromme

Ja! Det kan nogen gange være svært at få sat alle de rigtige ord på sine følelser i en tale. Og her kan en sang være et genialt supplement.

Jeg bliver tit brugt som “indslag” i forbindelse med brudens eller gommens tale og jeg har selvfølgelig et par forslag til gode kærlighedssange, som jeg har på repertoiret:

Der er også mulighed for at jeg afspiller en sang fra DJ-pulten, og her er der frit valg på alle hylder. Det kræver blot at sangen er udgivet og at jeg får besked et par dage før så jeg kan nå at købe og downloade den.

Ja, jeg gør altid hvad jeg kan for at opfylde musikønsker. 
Når jeg spiller som DJ til et bryllup, har jeg mulighed for at opfylde de fleste musikønsker.

Det bedste resultat opnås hvis jeg får en liste med 10-15 sange fra jer, som i gerne vil danse til.  På den måde får jeg en god ide om jeres smag, og har stadigvæk mulighed for at tilpasse programmet efter stemningen uden at være helt låst af en playliste. 

Det er en god ide at i gør jer nogle overvejelser om i hvilket omfang musikønsker fra gæsterne skal opfyldes. Vil i gerne holde musikstilen i en bestemt retning, eller er der bestemte numre der er “no-go”, så er det godt at få talt om det inden festen. 

Mit mål er at skabe den bedst mulige fest for jer og alle jeres gæster på tværs af generationer.

Ja, vi kan sagtens aftale ekstra DJ-tid på dagen.

Jeg oplyser en pris for eventuelle ekstra timer i kontrakten, og så aftaler vi forløbet i fællesskab som aftenen skrider frem.

Festen kører bedst, når toastmasteren er en person med naturlig autoritet, som formår at skabe sig et overblik over festens indslag og taler og løbende kommunikerer med festens øvrige aktører (serveringspersonale, køkken, musik osv).

Det er en fordel hvis toastmaster er en person, som er nogenlunde vant til at stille sig op foran andre og levere et budskab.

Jeg plejer at joke med at det er godt hvis toastmaster f.eks. har været sergent i Forsvaret. Det skal ikke nødvendigvis tages bogstaveligt, men det giver bare et godt billede på en person med stor gennemslagskraft og evne til at koordinere. I har  garanteret allerede en klar ide om en person, som vil være den ideelle toastmaster.

Det er en god ide at placere nogle af festens mest livlige/musikglade gæster tættest på musikken.

På den måde kan stemningen herfra sprede sig til de øvrige gæster på en naturlig måde.

Samtidig undgår I at de ældste og/eller mest lydfølsomme gæster sidder tættest på musikken og føler sig generet af det.

error: Content is protected !!